Galeri Zilberman - İstem Dışı Körlük
Işıl Önol 'un küratörlüğünü üstlendiği "İstemdışı Körlük" karma işlerin yer aldığı sergi adını psikolojik bir terimden alıyor. "İstem dışı Körlük" deneğin gözle görülür nesneyi beklenmedik şekilde farketmemesi ve başka bir nesne, olay ile meşgul olması anlamına geliyor.
Sergide çalışmaları bulunan sanatçılar ;
Sophie Dvorak Şakir Gökçedağ Berat Işık Claudia Larcher
Bernd Oppl Liddy Scheffknecht Aylin tekiner
Sergi kitapçığının 4. sayfasında serginin bütünü ile ilgili güzel bir metin yer alıyor ; "Bugün , hükümetlerimiz ,reklamcılık sektörleri ve onların medya endüstrileri , bizi en mahrem ve kırılgan alanlarımızdan yakalıyorlar ; onların görünür ancak aldatıcı olan özelliklerini ve aktivitelerini farketmemizi önlemek için , bizim için en önemli olan şeyleri gözümüzün önüne yerleştirerek başarılı bir şekilde odağımızı değiştiriyorlar. "
Gelelim sergideki sevdiğim işlere ;
Görsel Kaynağı : www.galerizilberman.com
Karanlıkta Dans
Her biri sergi konsepti ile inanılmaz örtüşen işlerden en sevdiğim Berat Işık 'ın "Karanlıkta Dans - 2003" isimli video çalışması oldu. Küçük bir odada karşınızdaki siyah ekrana bakıyorsunuz , kulaklığı takarak bir anda mekandan soyutlanıyorsunuz ve karşınızda size burdayım diye seslenen bir ses duyuyorsunuz ancak görüntüde çeviri yazıdan başka hiç bir şey yok. Fon müziği ile oldukça ürkütücü ve hayalinizde farklı imgeler canlandıracağınız bir deneyim olduğunu düşünüyorum.
Hasta Bina
Bernd Oppl - Otel Odası
Bernd Oppl' un işleri oldukça mekansal illüzyon yaratıyor. "Hasta Bina" ve "Otel Odası" çalışmaları özellikle mekan ve ölçek olarak yavaşça şaşırtıyor.
Şakir Gökçebağ , İsimsiz ( Bisküviler ) 2003 isimli çalışmasında gündelik nesneleri kullanarak ,sahip oldukları bağlamdan ve çağrıştırdıkları anlamlardan ironik bir biçimde ayırır diyor sergi kitapçığında . İsimsiz bir çalışma olmasından dolayı bende çok farklı anlamlar oluşturdu. Afrika,Açlık, Deprem , Yardım gibi hisler oluşturdu bu çalışma bende nedense. Sizde belki geçmiş deneyimlerinizden dolayı bambaşka hisler oluşturur.
Liddy Scheffknecht 'in futbolcuların görüntüleri değil , gölge görüntülerinden oluşan çalışmasında yine olan biteni çok farklı gördüğümüz bir dünyaya götürüyor bizi.
Aylin Tekiner'in hemen girişte yer alan işi , o kadar kendini anlatıyor ve gündemimiz ile o kadar bağlantılı ki , hakkında birşeyler yazmaya gerek yok. Dil ile yazının kolayca manipülasyonu hakkıda bu çalışma Halepçe,Roboski ve Sivas katliamına odaklanıyor.
Sergi detayları için
Galeri Zilberman
Sergi detayları için
Galeri Zilberman
Sergiyi İstiklal Caddesi ,Mısır Apartmanı 2. kat Galeri Zilberman 'da 22 Şubat 'a kadar gezebilirsiniz.
Ahmet Rüstem Ekici
Ahmet Rüstem Ekici
Yorumlar
Yorum Gönder