Sergi İncelemeleri No:29 Armaggan Art&Design Gallery

Armaggan Art & Design Gallery Bizi 2 Sergi İle Buluşturuyor 

Armaggan'ın Nurosmaniye'de bulunan harika binasının sanat galerisinde 25 Ekim'e kadar gezebileceğiniz 2 sergi sizleri bekliyor. 
Emre Özçaylan ve Emre Kantaşlı, sergi metnine göre; görünürde güzel ya da iyi olup,içinde kötülük barındıran kişi ya da durumlara duyulan öfkenin her iki sanatçının kesişim noktası olduğu belirtilmiş. Şanel Şan Sevinç'in çok güzel bir dil ile aktardığı sergi yazısı; "Modern" kelimesinin kullanımını, modern olan şeyin neden güzel ve övgüye değer olduğunu sorgularken çok doğru bir noktaya değiniyor. "Modern bir iç mimaride seyahatten alınan anılara,babaannenizden kalan halılara,antikacıdan aldığınız yaşanmışlık kokan abajura yer yoktur, çağdaş ve teknolojik olana yer vardır" diyor. Sergi geneline bu metinle bakınca çok daha anlamlı geliyor her bir çalışma. 

2 serginin ortak dillerinden biri " var olanı yorumlama". ARINDIRILMIŞ ŞEHİR,Emre Kantaşlı'nın akrilik ve yağlıboya resimlerden oluşan sergisi. Emre Kantaşlı konu olarak şehir,kentleşme ve mimari yapılar üzerinde durmuş. Sanatçının düşüncelerini paylaştığı videoyu izlemeden ve metni okumadan önce çalışmaları hakkında ilk aklıma gelen kelime "steril" idi. Keskin gölgeler, renklerin her birinin kendi bağımsızlığını ilan ettiği alan ve şekiller ve bütününde insanın kendine bile uzaklaşmak zorunda kaldığı "modern" mimari binalar. 




GECE ve GECE II isimli çalışmaları çok başarılı resim çalışmaları. Duvara asılı tabloların doğası gereği İzlenilen ve izleyiciyi  bir araya getiriyor. Her bir kare farklı bir dünyaya geçiş, ve izlemek için istediğinizi seçebilirsiniz, bir resmin içinde onlarca resim var ve ışık zıtlıklarının oluşturduğu kompozisyon kesinlikle görülmeye değer. 

 

DİREK en sevdiğim çalışma oldu sergide, telekomünikasyon ve elektrik dağılımı tüm bu sitelerin,yapay köylerin yaşam damarları. Tek bir direğe dağıtım, aydınlatma gibi bir çok anlam yüklenmesi , yaratılmaya çalışılan düzenin içindeki düzensizliğin bir resmi gibi. 



Emre Kantaşlı'nın fotorealistik olma kaygıları gütmeyen, gerçek binalardan yola çıkılarak oluşturulmuş ve sınırları çok net çalışmaları sergi teması ile oldukça örtüşüyor. 

Var olanı yeniden yorumlama konusu, AKL-I FAAL DEMIURGE ile Emre Özçaylan'ın sergisinin ana teması. Demiurgos; Dünya'yı oluşturan ilaha eski Yunan geleneğinde verilen bir isim. Demiurgos'un en büyük özelliği yoktan var etmiyor var olanı yeniden biçim veriyor. Burada sanatçı Emre Özçaylan'da heykellerini yaparken kendini bir aracı olarak görüyor ve var olana yeni şekiller veriyor sergi metninde belirtildiği üzere. 


Emre Özçaylan heykellerinde metal kullanmış ve bazı heykellerini farklı malzemelerle birleştirmiş. Napolyon'un sandalye üstünde bilinen tablosunu yeniden yorumladığı figür ego,doymak bilmezlik gibi kelimeler uyandırdı bende. 


ATEŞTEN OLAN isimli çalışması izleyiciyi Anka kuşunun özüne yolculuğa çıkarıyor. Ahşap ile birleşimi, kuvvetli simetrisi, ve tarih müzelerinde yer alan fosil iskeletlerin koruma bantları ile çevrelenmesi gibi yerleşimi ile oldukça etkileyici. 


Farklı mazlemeler ile metalin birleşiminden oluşmuş PUNK ; farklılaşsa da doğadan kopamayan, hatta farklılaştıkça doğaya yaklaşan insanalara adanmış bir büst gibi. 


Her iki sanatçının çalışmaları oldukça ilham verici. Sergi ile ilgili en güzel şey kesinlikle başka galerilerde her zaman rastlayamadığımız sanatçı ile sergi ve temaları üzerine söyleşiler. Armaggan Gallery'de her iki sanatçınında çalışmalarına yaklaşımlarını dinleyerek, atölyelerine,üretim aşamalarına misafir olabilirsiniz.



Ahmet Rüstem Ekici




Yorumlar

Popüler Yayınlar

Dekorasyon Tavsiyeleri No:5 Duvarlara tablo yerine alternatifler - Tabaklar

SANATLA DOLU BİR YAŞAM : LALE BELKIS

About Augmented Reality Exhibition "Hamam"

Aslında Özgürsün

DÜNYA SANAT GÜNÜ İZMİR'19

OMM Açılıyor!

Başka Dünya