Sergi İncelemeleri No:42 Evren Erol , Kırmızı Çizgi



Bozlu Art Project, Nişantaşı'nda onlarca görsel elemanla "bana bakın,beni satın alın" diye bağıran mağazaların arasında, sanat ile dolu vitrini ile en çok dikkat çeken mekanlardan biri ve 26 Şubat günü açılışı gerçekleşen Evren Erol 'un "Kırmızı Çizgi" ismini verdiği sergisine 21 Mart 2015 tarihine kadar ev sahipliği yapacak. 

1977 doğumlu Evren Erol, heykellerini değişim, dönüşüm, zıtlık, ret ve kabul bağlamı gibi temel metaforlar çerçevesinde üreten bir sanatçı. Daha önce bir grup sergisinde gördüğüm eserinden çok etkilenmiştim ve ürettiği objeyi "kendisine verilen alana sığmama, reddetme duygusu"diye tanımlamıştım. Bu sergisine hazırlanma sürecini aktardığı videosunu izleyince, yeni çalışmalarında da çoğu zaman bu dili kullandığını gördüm.

Galeri Genel Görünüm


Ezgi Bakçay Çolak, Evren Erol'un çalışması hakkında yazdığı sergi metninde ; "Evren Erol anlamın dilsiz, varlığın adsız kaldığı yere, sesin alanına yakın duruyor. Bir vadi içinde yankılanan ses gibi boşluğu doldurmadan, onun negatif mevcudiyetini kucaklıyor. Sadece yumrular ve çıkıntılar değil ahşabın maske gibi taşıdığı boya, yüzeye yerleşen pırıltılar, eklenen ve sergi mekanına dökülen parçalarda bedene oturmayan, bedenden fazla olan bir şeyi belki sesi düşündürüyor, gözlerimiz bu sesi duyuyor" diyor. Çok başarılı bir anlatım çünkü Evren Erol'un işlerine bakınca tüm malzeme,doku,renk,parlaklık zıtlıklarına rağmen eserde bütünlük, birbirleri ile iç içe, tek parça olma haline şahit oluyorsunuz. Et ve kan gibi ...

Tükenmeyen

Tükenmeyen (Detay)

İhlal No.5

İhlal No.5 (detay)


Ahşabın bol dokulu doğasını pürüzsüz bir şekilde sunarken, fabrikadan çıkmışcasına pürüzsüzlük içeren bir başka malzeme ile yarattığı zıtlık, iç-dış ilişkisi, bedene göndermeler yaptığı bazı çalışmalarına soyut olamayacak kadar gerçekçi bir ifade kazandırıyor.  Bazı çalışmalarında kullandığı zımbalar, sanatçının kendi yarattığı anlara birer müdahale, anı durdurma gibi ve oldukça etkileyici detaylar. 

İtaat

İkna


Evren Erol sergi videosunda "Çağdaş Sanat, bugün disiplinler arası olmasının gerekliliğini kendisi kanıtladı aslında " diyor. Hepimizde yasak, yanlış, tehlike, ince ayrım gibi hisler uyandıran "Kırmızı Çizgi" kelimesini bu cümlesi ile eserlerinde nasıl yorumladığını görmek için Bozlu Art Project'e mutlaka uğrayın. Heykelin, Üçüncü boyutun, nasıl duvarlarda, köşelerde, birbirini takip eden hatlarda sergilendiğinin güzel  örneklerini içeren, pürüzsüzlüğe rağmen bol dokulu bir sergi. 

istila

İstila (detay)



Oğuz Erten küratörlüğünde sınır deneyimlerini araştıran, itaat ve ihlal olasılıklarını bir arada sunan, sergide "Esir,İhlal,İstila..." gibi karanlık adlandırmalarına rağmen negatif olmayan, umudun var olduğu bir iyimserlik söz konusu. Bu duygunun bende oluşma nedeni belkide sanatçının "kırmızı çizgi" olarak anı durdurmuş olması, müdahaleleri ve sergideki tüm çalışmaların başarısı kişisel duygu varyasyonları yaratan çalışmalar olması.  

Evren Erol'un diğer çalışmalarını görmek isterseniz kişisel İnternet Sitesi'nin adresi 
http://evrenerol.com/


Ahmet Rüstem Ekici 

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Dekorasyon Tavsiyeleri No:5 Duvarlara tablo yerine alternatifler - Tabaklar

SANATLA DOLU BİR YAŞAM : LALE BELKIS

About Augmented Reality Exhibition "Hamam"

Aslında Özgürsün

DÜNYA SANAT GÜNÜ İZMİR'19

OMM Açılıyor!

Başka Dünya