2016 Değerlendirmesi

Verimli Bir Sene 

seramik kral



2016 küresel boyutta bir sürü moral bozucu olayı beraberinde getiren bir yıl oldu. Şu ana kadar okuduğum bütün değerlendirme yazıları negatif durumlarını aktararak başlıyor ardından güzel şeylerden bahsediyordu. Bu kalıbı yıkmamak adına bu cümle ile giriş yaptım. Gerçekten moral bozucu, umutları yok eden, hayal kurmayı zorlaştıran bir yıl oldu 2016. 

Benim için öğretici,sorgulatıcı bir deneyim yılıydı. Gözlerimi açma yılıydı. Onca yıldırıcı şey arasında enerjimi neye sarf etmeme karar vermem gereken bir yıldı. Hepimizin hayatında düşüşler-yükselişler olabiliyor. Kendimiz,ailemiz,çevremiz,ülke, dünya derken bizi etkileyen çember giderek büyüyor. Koruyucu katmanlarımızın geçirgenliği sanırım bizim elimizde bu geniş etkileşim çemberinde. 

Kişisel olarak çok verimli geçirdim bu yılı tüm negatif durumlara rağmen. Ocak ayında blogum 3. senesini kutlayacak. 2016 yılında yine 30'dan fazla sergi gezdim ve yazdım. Originel dergisine ek Artisans dergisinde editörlüğe devam ettim. Bu yeni dergi yeni bağlantılar ve güzel olaylara vesile oldu. Love360 , LGBTi Onur Haftası sergisinde, tasarım bienaline paralel Tasarım Tomtom Sokakta etkinliğinde sanatçı olarak yer aldım. "Kırgızistan-  Nomadic Art Camp" 15 günlük sanat kampı uluslararası harika bağlantılar kurmamı ve sanatçılarla tanışmamı sağladı ve çalışmalarım ilk defa bir müzede sergilendi. Uniq Gallery'de Suriyeli sanatçılar ile ortak yürütülen çalıştaya seçilmem yine çok sevdiğim arkadaşlar edinmemi sağladı. 

Mesleğim olan İç Mimarlık ve sahne dekor tasarımına devam ettim bir yandan. Büyük övgüler alan dekor tasarımlarına imza attım. Sürekli gönderilen değişikliklerden kafayı yemek üzere olduğum anlar oldu, geçti gitti :) Kazancımı bu sene biraz daha verimli değerlendirerek uzun süredir almayı planladığım fotoğraf makineme ve işimi bir basamak yukarı taşıyacak ekipmanlara sahip oldum ve bu yeni şeyler öğrenmemi, yerimde durmamamı ve gelişmemi sağladı. 

Yasemin Özcan Seramik Atölyesine başlamam verdiğim en güzel kararlardan biriydi. Evinin duvarında 40 tabak asılı olan birinin geç kaldığı bir atölyeydi hatta. Seramik üretimi çok keyifli bir şeymiş. Her Çarşamba'yı iple çektim Yasemin ve arkadaşlarımla sohbet edip bir yandan üretmek için. 

Bizans Kadınları ve mimarideki etkileri üzerine kitaplar okudum ve çalışmalar ürettim. 2017 için sanırım yavaştan bir atölye planlaması yapmam gerekiyor. 

Paris,Üsküp,Bişkek,Selanik şehirlerini ekledim bu sene gezdiğim şehirler atlasına. 

Arkadaşlarımla çok keyifli vakit geçirdim. 

Planlarımız gerçekleşmiyor olabilir ama onlara yaklaşmak için adım attığımızdan emin olalım. Hayal kurmaya devam... Hayallerinizi algılayamayan, onları değersiz bulan insanlardan uzak olun! Gerisi biraz daha kolaylaşır. Umuyorum 2017 daha verimli bir sene olur. Blogumun gelişmesinde, benim gelişmemde katkıda bulunan herkese çok teşekkürler. Hepimize sağlık, mutluluk, başarı dolu bir yıl diliyorum. 

Ahmet Rüstem :) 

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Dekorasyon Tavsiyeleri No:5 Duvarlara tablo yerine alternatifler - Tabaklar

SANATLA DOLU BİR YAŞAM : LALE BELKIS

About Augmented Reality Exhibition "Hamam"

Aslında Özgürsün

DÜNYA SANAT GÜNÜ İZMİR'19

OMM Açılıyor!

Başka Dünya