Dalga Avangart İnisiyatifi Açık Çağrısı

Dalga Avangart İnisiyatifi,26-30 Mayıs arasında düzenlenecek sergi için sanatçılara açık çağrıda bulunuyor. Sanatçı Tunç Gençer bu inisiyatif ve kendi sanatı üzerine bazı sorulara cevap veriyor. 



Bize kısaca kendinden ve işlerinden bahseder misin?

1984 yılında doğdum. Grafik mezunuyum ama kendimi bildim bileli animasyona ilgim vardı;bir çok tekniği bir araya getirip iş üretmeyi seviyorum,yaptığım is aslında bir nevi kolaj animasyon,çalışmalarımda herhangi bir etnik kökene veya siyasi bir uslübe yeltenmedim hiç çünkü ben her zaman sunu savundum ''animasyon yapıyorum'' ve benim dilim çizgi veya nesnedir; o nesne veya çizgiye bir ırk,cinsiyet veya siyasi bir kimlik tanımlarsam, saf olurum ve bu da benim sanatıma zarar verir,siyasi bakışım araf olduğu için etiketim her daim dünyadan yanadır...

Şu an da ne üzerine çalışıyorsun  ve nelerden ilham alıyorsun?

İlham aldığım şeyler aslında ''otomatik olan her şey''. Açıklayacak olursam ansızın beliren fikirler,görülen rüyalar vesaire onlarla besleniyorum. Önce bir story board yapıyorum sonra asla ona bağlı kalmıyorum board beni kısıtlıyor çünkü.....ama bir yandan da board yapılmasından yanayım .....



Hayalinde ne gibi sanat projeleri var?

Bir çok festivale sergiye katıldım hatta yakın zamanda Galeribu'da ilk kişisel sergimi açtım,güzel geçti insanların ilgisi keyif vericiydi. Aklımdaki proje son çalışmam olan "mr lonely and your soul" prestiji yüksek festivaller ve galerilerde göstermek. Para her zaman ikinci  hatta üçüncü planda kalıyor benim için...ben istediğim işi yapıyorum ailemde destekliyor;kısacası en büyük hayalim,sanat projem şimdilik bu ve tabi bundan 20 sene sonra ismimi bir kaç merdiven yukarıda görmeyi çok isterim.

Takip ettiğin veya model olarak seçtiğin sanatçılardan kimler?

 Svankmajer, Quay Brother, Jodorowsky, Leos Carax, Norman Mc Laren,Otto dix,Paulo Rego,Miranda July, Carlos Reygades diye gider :)) bir çok sanatçıyı takip ediyorum,işlerini, hayatlarını her şeylerini...Alejandro Jodorowsky'nin oğlu Brontis vasıtasıyla mailini almıştım baya bir zorlamıştım maili veriyorum ama bana bir daha bir şey sorma gibi şeyler söylemişti,kızmıştı. Sonra maili attım bekledim 1 ay ,2 ay derken exucutive prouducer'ı Xavier Guerrero Yamamota vasıtasıyla bir mail geldi çok güzel şeyler yazıyordu çalışmalarım hakkında....

Günümüzde sanatçı olmak sana ne ifade ediyor? Sence sanatçının toplumdaki görevi nedir? 

Bu çok karışık bir mevzu. Sanat topluma bir şey katmalı mı vs. diye,ama bence sanatçı bir iş üretirken eğer bir mesaj kaygısı güdüyorsa bu sanatçının hayal gücüne zarar verir diye düşünüyorum. Sanat biraz da sanatçı için iyileşme sürecidir.



Türkiye’de şu an sanat ne durumda? Sence neler yapılmalı, neler eksik? 

Bir kurum bir organizasyon yapıyor ona bazı tanıdıklarını dahil ediyor sonra o insanlar o organizasyonun yapmış olduğu yarışmadan ödül alıyor vs.....bu sistem sürdükçe ''tanıdığını kayırma'' hiç bir şekilde doğru bir diyalektik oluşmayacak;eksik olan başlıca şey bu. Ben inisiyatiflere çok güveniyorum .Benim de bir inisiyatifim var ve sınırlarını gelen insanlar çiziyor......Türkiye'de amatör kollardan ciddi anlamda bu işi benimsemiş insanlar var ama profesyonel çalışan insanların egoları ve kibirleri yüzünden sanat sektörü zarar görüyor.

İnisiyatif hakkında biraz bilgi verir misin?

Türkiye'de ve Dünya'da ufak ufak sürreal gruplar var ama hepsi kendi içinde, dışarıya pek açık gruplar değil. Bende tıpkı o gruplar gibi bir grup oluşturmak istedim. Uluslararası bir proje oldu çok iş yok ama iyi işler var 2 bilemedin 3 gün sürecek. Söyleşiler,jazz muzik dinletisi, DJ performansı, sergi, animasyon ve kısa film gösterimi olacak. Bundan sonra ise bu çalıştığım sanatçılarla bir kemik kadro kurma planım var.


Eklemek istediğin bir şeyler var mı?

Eklenecek çok şey var,hemde çok ama şimdilik bu kadar her şeyi zamana bırakmak en iyisi sanırım;zaman benim için en büyük tanrıdır....



Yorumlar

Popüler Yayınlar

Dekorasyon Tavsiyeleri No:5 Duvarlara tablo yerine alternatifler - Tabaklar

SANATLA DOLU BİR YAŞAM : LALE BELKIS

About Augmented Reality Exhibition "Hamam"

Aslında Özgürsün

DÜNYA SANAT GÜNÜ İZMİR'19

OMM Açılıyor!

Başka Dünya