SENSATION – PERCEPTION


 Op-art Akımından ilham Alan Kilimler




ECNP Galeri, tasarımcı Begüm Cana Özgür’ün OPTICALS serisinin ilk sergisini gerçekleştirecek.

‘Tasarım ürünlerinin mekanik fonksiyonlarından öte sosyal, duygusal  ve deneyimsel boyutlarıyla ilgileniyorum. SENSATION-PERCEPTION sergisi, bu yaklaşım ile tasarladığım, görsel ifadesi güçlü, öznel bir deneyim sunan dokuma tasarımlarından oluşuyor.

İlk defa sergilenen OPTICALS serisi bir tasarım ürünü olarak kilim ve kullanıcısı arasında oluşabilecek diyaloğa değinen deneysel bir çalışma. Op-art akımından ilham alan kilimler üzerinde hareket ve derinlik hissi yaratıyor.  İzleyicinin algısıyla aktif hale gelerek, yarattığı hareket ve derinlik hissiyle her karşılaşmayı fiziksel bir deneyime dönüştürüyor.



Kilimlere olan ilgim üretim sürecinin içine girmem ile şekillendi. Tezgahın başına geçtiğimde, bu alanda üzerinde çalışabileceğim büyük bir potansiyel olduğunu keşfettim.

Var olan, yerel dokuma teknikleriyle oynuyor, kendi çözümlerimi sunuyorum.  Teknikte yaptığım bu yorumlama ile, kilimlerde geleneksel olan figüratif anlatımın ötesine geçen daha başka görsel etkiler yaratabiliyorum.
Bunun için atölyemde birebir malzemelerle çalışarak numuneler çıkartıyorum. Başka bir deyişle ellerimle düşünüyorum. Daha sonra bu numuneleri Anadolu’nun köylerindeki usta dokuyucularla birebir çalışarak özgün ürünlere dönüştürüyoruz.



Böylelikle tasarım, sanat ve zanaat birleşmiş oluyor. Aynı zamanda tasarım pratiği hem üretim süreciyle, hem ortaya çıkan son ürün ile, insan hayatına dokunan, bir kültürün devamlılığını sağlayan, bilgi birikimini güncel tutan bir rol de üstlenmiş oluyor. Form ve işlev tartışmasının ötesinde tasarımın sosyal ve ekonomik olarak da yaratabileceği söylemler ortaya çıkıyor.  Tasarımcı olarak çalışmalarımız ile sadece güzel tasarlanmış ürünler değil, güzel tasarlanmış üretim ve tüketim süreçleri de yaratabiliriz. Ben de çalışmalarımın dahil olduğu süreçler vasıtasıyla bu sorumluluğa ortak oluyor, çağdaş tasarımın yerel zanaat kültüründe ifade bulmasına aracılık ediyorum.’

Sergi 30 Mart 2017 saat 18:00’dan itibaren  22 Nisan tarihine kadar ECNP Galeri’de gezilebilir. 




Hakkında:

1989 Ankara doğumlu tasarımcı Begüm Cana Özgür, Bilkent Üniversitesi İçmimarlık ve Çevre tasarımı bölümü mezuniyetinin ardından Cranbrook Sanat Akademisi’nde 3 boyutlu tasarım üzerine yüksek lisansını tamamladı. Burada edindiği deneysel tasarım anlayışını atölye pratiğinde devam ettirmek üzere 2014 yılında İstanbul’da atölyesini kurdu. Dokuma tasarımları üzerine odaklanan son çalışmaları ile, Anadolu’nun geleneksel dokuma kültürünü çağdaş bir tasarım anlayışıyla yeniden yorumlayan Kirkit Istanbul markasını yarattı.


ECNP Galeri
Ahmet Fetgari sok. No 56-A
Teşvikiye ISTANBUL
(212) 219 62 92
www.ecnp-jewelry.com


Yorumlar

Popüler Yayınlar

Dekorasyon Tavsiyeleri No:5 Duvarlara tablo yerine alternatifler - Tabaklar

SANATLA DOLU BİR YAŞAM : LALE BELKIS

About Augmented Reality Exhibition "Hamam"

Aslında Özgürsün

DÜNYA SANAT GÜNÜ İZMİR'19

OMM Açılıyor!

Başka Dünya