On The Way - Random Coincidence or Few Story of Misunderstanding

 Performans Etkinliği 





Istanbul Performance Art'ın organize ettiği ve küratörlüğünü Pınar Derin Gençer'in üstlendiği ''On The Way'' başlıklı Pawel Korbus'un performansı 10 Haziran tarihinde Lublin 2017 700 LAT MIASTA ve Mixer mekan iş birliği ile gerçekleşecektir.

''Sessiz, sakin, hareketsiz bir yaşam
bana uyar mıydı? Şüpheliyim. Ama
kimi kez öyle bir yaşamın özlemini
çekiyorum.' BYRON

Yaşamım korkunç bir hızla sürüp gidiyordu. İnanılmayacak kadar uzun saatler boyu çalışıyor, neredeyse hiç uyumuyordum. Geceleri eve gittiğimde gittikçe çoğalan bir kaos manzarasıyla karşılaşıyordum. Her yere yayılmış kitaplar, üst üste yığılmış giysiler, açılmamış hediye paketleri, boşaltılmamış alış-veriş torbalarının içinden gelen keskin kokular, yırtılmış kağıt parçaları, kümelenmiş toz bulutları zihnimin ulaşabildiği bütün alana dağılmış. Gece sessizliğiyle vururken koridorlarıma kapıyı aralayıp koşuyorum. Bağlantı kopukluklarından, kopukluk anksiyetelerine; anksiyete rüzgarlarından yollara savruluyorum, savuruyorum kendimi. Hikayelerim iğne ucu naifliğinde okşarken zihnimi hatırlıyorum, unutuyorum, hatırlıyorum. Sonra yine.. Dönüşü kaybedilmiş bir geri-dönüş yolculuğunda buluyorum kendimi.

Pawel Korbus, izleyicilerle girdiği türbülansta, farklı performans stratejilerini kullanarak yolda olma hallerini tek bir parçaya eklemler.' Pınar Derin Gençer

Performans sonrasında sanatçı konuşması gerçekleşecektir. Konuşma dili İngilizcedir. Simultane çeviri yapılmayacaktır. Performans ve sanatçı konuşmasına katılım ücretsizdir.

Program

Performans 15:30 - 16:00, Mixer
Sanatçı Konuşması 16:15 - 17:00, Mixer

Adres: Mixer, Sıraselviler Cad. No: 35, 2. Bodrum Kat, Beyoğlu, İstanbul

Sanatçı Hakkında

Pawel Korbus, oyunculuk, video çalışmaları ve yerleştirmeleri de yapan bir performans sanatçısı/görsel sanatçıdır. İşlerini vücut, ses ve görsel sanatlardaki çeşitli medya teknikleriyle birleştiren sanatçı, kültür baskısı ve etkisi altındaki beden, deneyimler, duygular, belirsizlik halindeki zihinsel alan, çelişkili ihtiyaçlar karşısında askıda kalmışlık ve kültürel disiplin alanlarıyla ilgilidir. Sanatçı, coğrafi ve sosyal mesafeleri aşarak ilişkilerini kurar ve yabancı olma kavramı karşısındaki davranışlarını test eder. Korbus Lublin’de bulunan Maria Sklodowska-Curie Üniversitesi Sanat Fakültesi’nin Güzel Sanatlar Entitisü’nden Sanat Eğitimi mezunu olup aynı zamanda 2016 Visegrad Misafir Sanatçı Programı bursiyeridir.


Istanbul Performance Art Hakkında

Istanbul Performance Art, performans sanatı ve disiplinlerarası yaklaşımı ile ilişkide olduğu sanat dallarını kapsayan performanslar ve projeler sunmak amacıyla kurulmuş uluslararası bir platformdur. Performans sanatını yapan, araştıran, okuyan, öğreten, yazan ve arşivleyen insanlar için özel projeler, kaynaklar, yayınlar üretmek; performans sanatının gelişiminde çeşitlilik, yenilik oluşturmak üzere yola çıktı. Istanbul Performance Art yeni sanatsal çerçeveler geliştirmek için küratörler ve sanat direktörlerine kurumun sanatsal yönetimini belirli dönemlerle bırakmaktadır. Kültürel sektör genelinde performans sanatçıları ve kuruluşlarla iş birliği içerisinde, stratejik çalışmaktadır.

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Dekorasyon Tavsiyeleri No:5 Duvarlara tablo yerine alternatifler - Tabaklar

SANATLA DOLU BİR YAŞAM : LALE BELKIS

Aslında Özgürsün

About Augmented Reality Exhibition "Hamam"

DÜNYA SANAT GÜNÜ İZMİR'19

OMM Açılıyor!

Başka Dünya