Kim Bu Ayılar?


Studio Bear Brothers




Kağan Ezal ve Mustafa Arda Akkaya tarafından kurulan Studio Bear Brothers genç iki bireyin farklı disiplinlere uzanan yolculuklarının hikâyesi.
“Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesinden yıllardır çıkamayan farklı disiplinler insanlarıyız.

Birçok farklı sektörde pençe izimiz var. Deri, bıçak, kemik, mekân tasarımları, aydınlatma elemanları, dizi-film-reklam dekor uygulamaları ve heykel başlıca karnımızı doyuran alanlar. 
Bunların yanı sıra farklı aksesuarlar yapmak hobilerimiz arasında olsa da bu işlerle kendimizi göstermekteyiz. Yaptığımız dönem aksesuarlarının dışında, kendimize özgü tasarımlarımızı da yapmaktayız.
Ayı olmamız kabalığımızda veya egomuzdan değil, cüsselerimiz ve kabiliyetimizdendir.” Markalarının tanıtım yazısından da anladığımız gibi oldukça fazla sektör ile kesişen yolları üzerine bu ikili ile zanaat sayfalarımız için sohbet ettik.


Birliktelik nasıl başladı ve nereye doğru gidecek?
Mimar Sinan Üniversitesi rıhtımında bir arkadaşa grubu ile muhabbet ederken 6 yıl önce tanıştık. Muhabbet içerisinde bisiklet yapımı ile ilgili bir mevzu konuşuluyordu. Kağan'ın ben “custom” bisiklet yapmak istiyorum söylemi üzerine karşılık vermem ile başladı. Bir anda kalktık ve çizimler yapmaya başladık o ana kadar birbirimizi kesinlikle tanımıyorduk. Daha sonra bir atölye açmaya karar verdik. Buna ihtiyacımız olduğunu fark ettik. Bu süreçlerde ailelerimiz bize çok destek oldular ve yaptığımız işlerin hep takipçisi oldular.
Bu ortaklığımız sıradan bir ortaklık değildi. Biz abi kardeş gibi olduk, kimi zaman yemeğimizi paylaştık zor zamanlarımızda hiç birbirimizi bırakmadık ve öyle yapmaya da devam ediyoruz. Baktık ki birçok şeyin altından kalkabiliyor ve güzel şeyler üretebiliyoruz. Neden marka olmayalım dedik ve Studio Bear Brothers’ı kurduk. İsim ve logosunu tasarladık ve yasal haklarını aldık. 6 yıldır birçok sektörde pençe izimiz mevcuttur.



Atölyenin başlıca ürettiği objeler neler? Hangi disiplinlerle işbirliği içerisindesiniz?

Atölyemizin daha doğrusu markamızın başlıca üretimi şu şekildedir:
Dizi-film-reklamlara dekor ve prop ürün tasarım ve uygulaması, bıçak tasarımları, takı tasarımları, aydınlatma elemanları, heykel, mobilya tasarımı, belli başlı mekân aksesuarları gibi birçok kolda üretim yapmaktayız. Farklı disiplinler olarak en temelde heykeltıraş ve iç mimar olarak iki ayrı disiplinden gelmekteyiz. Bunlar dışında üreteceğimiz veya tasarlayacağımız ürünler için güzel sanatlar başta olmak üzere birçok disiplinle alışveriş içerisindeyiz.


           
Bugüne kadar hangi dizi, film vb. görünürlüğü yüksek işlerde yer aldınız?
Tasarım hizmeti verdiğimiz dizilere; Muhteşem Yüzyıl,Diriliş Ertuğrul,Poyraz Karayel,Mehmed:Bir Cihan Fatihi’ni ekleyebiliriz. Şubat  ve daha birçok dizinin de dekor ve prop ürünlerinin tasarım ve üretimini yapmış bulunmaktayız. Bunlar dışında çeşitli yarışmalar ve bazı televizyon veya internet reklamında da boy gösterdik. Bir reklamımızda Didem Soydan'a fantastik bir kostüm tasarladık.
Çeşitli karma sergilere ve en önemlisi İKSV 2. İstanbul Tasarım Bienaline sanatçı olarak katıldık. Bienale yaptığımız heykel daha sonrasında 6 farklı yerde daha sergilendi.



Sizi sahne, dekor, kostüm tasarım ve üretiminde en zorlayan durumlar neler?

Çalışma saatlerinin çok esnek olması, revizelerin fazla olması… Bu aslında müşterinin ne istediğini bilmiyor olması ve üretimin ne kadar zor ve uzun süreç aldığından bir haber olmasından kaynaklanıyor. Bu yüzden ürün üzerinde defalarca revize yapılması veya yapılan ürünün iptal edilerek yeni arayışlara girilmesi gibi durumlar söz konusu olabiliyor. Ücretlerin geç ödenmesi veya hiç ödenmemesi, çoğu zaman üretilecek olan ürünün malzemesinin pahalı olması veya depozitonun ödenmemesinden dolayı çoğu kez bunların kendi cebimizden karşılamamız gerekmesi gibi zorluklarla karşılaşıyoruz.
İstenilen ürüne göre malzemenin bulunması zor bir durumdur. Bunun için sağlam bir malzeme bilgisine ve üretim tekniği bilgisine sahip olmak gerek. En büyük avantajımızın bu bilgilere sahip olmamız olduğunu söyleyebiliriz.

Dekor dışında gündelik kullanıma uygun tasarımlarınıza örnekler nelerdir?
Bıçak tasarımı, takı tasarımı, mekan aksesuarları, heykelleri sıralayabiliriz.

artisans dergi



Daha çok ne çeşit malzemeler kullanıyorsunuz?
Daha çok doğal malzemeler kullanıyoruz; ahşap, kemik, boynuz, deri gibi. Bunlar dışında çelik, gümüş, altın, pirinç, akrilik vb. birçok malzeme ile ürün tasarım ve uygulaması yapmaktayız.

İnsanların ürünlerinize karşı tepkileri neler?
Tasarlayıp ürettiğimiz ürünlerde çoğu zaman olumlu tepkiler almaktayız. Ancak bu tepkiler sonucunda yeterli bir satış hacmine sahip değiliz. Bizce bunun sebebi yapılan ürünlerin el yapımı olması, malzemelerin pahalı olması ve müşterinin yapılan ürüne nasıl bir maliyet ve emek harcandığından bir haber olması satış konusunda bizi biraz zorluyor. İnsanlar yaptığımız ürünleri fabrikasyon ürünlerle karşılaştırmaya kalkıyorlar durum böyle olunca haliyle fiyat yüksek geliyor. Asıl amacımız olan kişiye özel tasarım kısmını herkes atlıyor. Yaptığımız ürünleri tek ve el yapımı olarak kişinin istekleri ve arzuları üzerine tasarlıyoruz bu da haliyle ürünün fiyatını artırmaktadır. Bu şekilde çalışarak aslında insanların ne kadar özel olduklarını göstermek ve sade onlara ait bir ürün ortaya koymak istiyoruz. Tek gayemiz budur.



Bu röportaj Artisans Dergi'nin 9. sayısında yayınlanmıştır. İzinsiz kullanımı yasaktır. 

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Yeni başlayanlar için Sanat Galerisi ve Sergi Nasıl Gezilir ? Sergi gezmek için 10 ipucu

Dekorasyon Tavsiyeleri No:5 Duvarlara tablo yerine alternatifler - Tabaklar

SANATLA DOLU BİR YAŞAM : LALE BELKIS

DÜNYA SANAT GÜNÜ İZMİR'19

ATHENA SES ETME KLİBİ ÜZERİNE

Aslında Özgürsün

Başka Dünya

About Augmented Reality Exhibition "Hamam"

OMM Açılıyor!